Marketing internetowy (e-marketing) w naszym kraju to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy, co za tym idzie wielu specjalistów z tej branży jest bardzo młodych i niedoświadczonych. Polska wyróżnia się na płaszczyźnie e-marketingowej od krajów zachodnich. Przyczyna jest następująca : opóźnienie gospodarcze i zastój technologiczny, mimo iż coraz szybciej to się zmienia i staramy się dogonić postęp krajów Zachodu. Parę lat temu byliśmy na takim etapie, że gdy na Zachodzie wchodziła na rynek jakaś nowinka technologiczna, internetowa to w Polsce wchodziło to z kilkuletnim opóźnieniem. W chwili obecnej sytuacja ta diametralnie się zmienia nawet do takiego stopnia, że w niektórych dziedzinach stajemy się liderami. Dzieje się tak na przykład w pozycjonowaniu typu blach seo (nowe systemy do automatyzacji pozycjonowania). Przeprowadzone do tej pory badania w obrębie e-marketingu w Polsce pokazują , że jego udział w puli pieniędzy przeznaczonych ogólnie na marketing stale rośnie. Coraz częściej tworzy się nowe narzędzia, kanały dystrybucji a także rozpowszechnia się nowe trendy. Znaczną część czasu w czasie dnia spędzamy online, na szukaniu informacji, danych czy różnego rodzaju rozrywki dlatego przyszłość e-marketingu w Polsce przedstawia się bardzo optymistycznie.